Same, Hürlimann, Lamborghini, Deutz-Fahr, Fendt

Tel.: +36-30-382-6192
+36-30-913-5992

Lucrus Hungária KFT.

Felszállás közben meghibásodott egy kisrepülő Fertőszentmiklóson

2013. június 20.

Felszállás közben meghibásodott egy mezőgazdasági kisrepülő szerdán a Győr-Moson-Sopron megyei Fertőszentmiklóson. A pilóta maga oltotta el a füstölő An-2-es gépet – tájékoztatta a megyei katasztrófavédelmi igazgatóság szóvivője az MTI-t.

Dobos Viktória elmondta: személyi sérülés nem történt, a tűzoltók a műszaki mentés során elvégezték a permetezésre szolgáló vegyszer és az üzemanyag átfejtését a balesetet szenvedett gépből.

A pilóta már felszállás közben észlelte, hogy füstöl a kisgép, és – feltehetően a nagyobb baleset elkerülése érdekében – a mezőgazdasági reptér melletti búzatáblában kötött ki.

An-2-esről:

Az An–2 (NATO-kódja: Colt) egymotoros, kétfedelű repülőgép, a második világháború után a Szovjetunióban, az Antonov Tervezőirodában (OKB–153) kifejlesztett szállító repülőgép. Eleinte a Szovjetunió, később Lengyelország és Kína is gyártotta. 2004-ig körülbelül 18 000 darab készült belőle. Kezdetekben Annának becézték, Magyarországon az Ancsa név ragadt rá. Már a gyártás kezdetén sem számított korszerűnek (kétfedelű szárny, részben vászonnal bevont törzs stb.) Ennek ellenére a pilóták szerint az egyik legkezesebb repülőgép a világon. A gép mai napig a legnagyobb egymotoros, kétfedelű repülőgép.

Története

Egy új típusú repülőgép építése már az 1930-as évek végén foglalkoztatta a mérnököket. 1938-ban megépült egy LIG–10 típusjelzésű gép, azonban a sorozatgyártás nem kezdődött el. Ez a gép lehetett az ihletője Oleg Konsztantyinovics Antonov szovjet repülőgép-tervezőnek, aki 1946-ban egy a Szovjetunióban meghirdetett pályázatra, – melyet a Mezőgazdasági és Erdővédelmi Minisztérium hirdetett meg, elsősorban mezőgazdasági feladatokra szánt, könnyű szállítórepülőgép tervezésére – elkészítette terveit.

A gép az SZH–1 (Szelszkohozjajsztvennij, vagyis “Mezőgazdasági”) típusjelzést kapta és 1947. augusztus 31-én emelkedett először a levegőbe. A gépet áttervezték, innentől az An–2-es típusjelzést kapta. 1948-tól gyártották sorozatban. A törzs már teljesen fémépítésű, a szárnyak vászonborításúak. A következő évektől számtalan típusváltozat látott napvilágot, melyek alapjait a fenti gép szolgáltatta. A gépet a már említett 3 országban gyártották, temérdek országban ma is használják, felismerve a benne rejlő lehetőségeket úgymint ejtőernyőzés, szállítmányozás, sétarepültetés stb.

Forrás: MTI, Wikipédia

Repülőhöz nem, de Lamborghini, Same, Deutz-Fahr, Hürlimann és Fendt tarktorokhoz kínálunk alkatrészeket. Lucrus Hungária Kft.